Få med deg det som skjer

NYHETER

Landslagsuttak, årsmøte og 30-års jubileum

av | 5. mar 2023 | Foreningen, Hovslager, Hovslagerfaget, Konkurranser og kurs, Skoing

Denne helgen har engasjerte hovslagere vært samlet til årsmøte, landslagsuttak, og 30-års jubileum for hovslagerforeningen. Vi dro tilbake til der det hele startet i 1993, på Norsk hestesenter på Starum. For en helg det ble! I strålende vårvær har vi blit oppdatert på juss og økonomi, treningstips for slitne hovslagerkropper, smi-tips og alu-sveis. Vi har hatt årsmøte, og festmiddag, og storfint besøk av tidligere ledere i foreningen. Vi har også hatt besøk av svenske dommere som har loset oss trygt gjennom landslagsuttaket. En stor takk til smia på Norsk hestesenter for lån av lokaler, og bruk av hester, og takk til alle som bidro for å få dette i havn! Vi har virkelig levd opp til slagordet vårt denne helgen; Sammen for hestens beste!

Vi gratulerer oss selv med 30 år, og er spent på hva de neste 30 vil bringe. Uansett hva – vi er klare!

– For hestens beste

Siste innlegg

KANSKJE DETTE VIL INTERESSERE DEG?